|
Forum osiedli Węglina Południowego przy ul. Jana Pawła II Pogaduchy z sąsiadami - Oaza, AZS, Rudnik, Felin, Rzemieślnik Bis, Zipis, Orion, Willowa II, LUK...
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ania z trójki
Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 265
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 10:49, 17 Lut 2014 Temat postu: Harmonogram spotkań konsultacyjnych Budżet obywatelski |
|
|
17 lutego 2014 roku rozpoczyna się proces konsultacjach społecznych poświęconych inicjatywie lokalnej.
[link widoczny dla zalogowanych]
Data i miejsce spotkania - 26.02.2014
Dla dzielnicy:
Szerokie, Konstantynów, Węglin Południowy, Węglin Północny
Siedziba lokalu Dzielnicy Konstantynów, Al. Kraśnicka 76, godz.17.00
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ania z trójki
Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 265
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 14:51, 18 Lut 2014 Temat postu: ławki, chodniki i latarnie i kosze na psie kupy |
|
|
Byłam wczoraj na spotkaniu, dotyczącym budżetu obywatelskiego (w skrócie BO).
Dowiedziałam się (może dla szanownych sąsiadów to nic nowego, ale dla mnie to nowe rzeczy) min. że:
--W Lublinie, Rady Dzielnic, dopiero od kilku lat mają jakieś środki,
--Rady Dzielnic na dziś mają około 100.000 zł budżetu, do wykorzystania na różne chodniki, ławki, latarnie etc.
--Jeszcze parę lat temu Rady Dzielnic miały do dyspozycji mniejsze pieniądze,
BO to osobna kwestia. Wszyscy mieszkańcy będą mogli składać projekty (dokładnie w czerwcu), na różne cele. Przy czym w grę, mogą wchodzić większe sprawy niż ławki, chodniki i latarnie.
Np. w Łodzi takie rzeczy:
[link widoczny dla zalogowanych]
Siedziba lokalu Dzielnicy Węglin Południowy:
ul. Roztocze 14
tel. (81) 466 59 52
Przewodnicząca Rady Dzielnicy Węglin Południowy
- Ewa Sieniuc-Pikula tel. 518 550 720
Przewodnicząca Zarządu Dzielnicy Węglin Południowy
- Marianna Grzybowska tel. 509 210 690
Przypominam, że 26 lutego (środa) jest spotkanie.
Al. Kraśnicka 76,
godz.17.00
więcej informacji na
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Azi
Dołączył: 25 Lut 2013
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 15:45, 18 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Te 100.000 zł to jest na wszystkie dzielnice. Rozkładając to na cały Lublin wychodzą naprawdę niewielkie pieniądze... Jeśli ma Pani jakiś pomysł co można byłoby zrobić na naszym osiedlu, bądź poprawić proszę o info tu bądź na priw może uda się coś przepchnąć Tak naprawdę aby coś ruszyć to potrzebne jest nagłośnienie problemu i spora ilość podpisów mieszkańców, na spotkaniach rad dzielnic to jednym uchem im wpada, drugim wypada i na tym się kończy... niestety
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Azi dnia Wto 15:46, 18 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dgi
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Wto 21:18, 18 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Nieprawda, Azi, to jest suma około 100 tys. na każdą z dzielnic, niejednokrotnie pisały o tym gazety, np. tu:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
..i tak jak wspomniała Ania, jest to odrębny budżet od planowanego budżetu obywatelskiego. Ten ostatni będzie pewnie czymś a'la konkurs, czyli mieszkańcy wytypują swoje propozycje, a następnie te najbardziej popularne zostaną poddane głosowaniu. Można też poczytać jak to wyglądało w innych miastach, ostatecznie kończyło się chyba na 2-3 projektach, które były chyba nawet rozciągnięte na lata (dokładnie nie pamiętam, odsyłam do Google).
Natomiast wracając do budżetu dzielnic - to właśnie rady dzielnic wskazują na co trzeba przeznaczyć pieniądze, zatem do naszych radnych trzeba by uderzać... no ale czego nam tu brakuje? Hmm, ewentualnie mogło by być więcej autobusów, ale to już inna ścieżka --> ZTM.
Jest jeszcze trzecia opcja, czasami dzielnice wyrywają kawałek kasy od miasta na inwestycje, które nie miały by szans na realizację z tych 100 tys., np. w tamtym roku poszło ok. 1mln. zł na przebudowę chodników i alejek na os. Łęgi, m. in. najdłuższego chodnika na tym osiedlu łączącego je z os. Błonie.
Azi napisał: | (...) Jeśli ma Pani jakiś pomysł co można byłoby zrobić na naszym osiedlu, bądź poprawić proszę o info tu bądź na priw może uda się coś przepchnąć (...) |
O proszę, a masz jakieś wtyki? ...bo domyślam się, że raczej nie pracujesz w UM, bo taka osoba wiedziała by, że te +/- 100000 zł jest na każdą z 27 dzielnic.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ania z trójki
Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 265
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 8:19, 19 Lut 2014 Temat postu: Spotkanie |
|
|
Będzie spotkanie. Spotkanie na obczajanie i gadanie.
26.02.2014
Szerokie, Konstantynów, Węglin Południowy, Węglin Północny
Siedziba lokalu Dzielnicy Konstantynów, Al. Kraśnicka 76, godz.17.00
link do harmonogramu spotkań
[link widoczny dla zalogowanych]
W Łodzi zostało zrealizowane kilkanaście projektów.
[link widoczny dla zalogowanych]
I w Lublinie, projekty mają być jednoroczne. Przynajmniej w tej edycji budżetu obywatelskiego.
Tj. projekty to zrealizowania w ciągu jednego roku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Azi
Dołączył: 25 Lut 2013
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 15:47, 19 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Zatem proponuje udać się na spotkanie o którym piszę Ania i wtedy wyjdzie ile realnie pieniążków ma do dyspozycji nasza dzielnica
Ps. Nie pracuje w UM
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ania z trójki
Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 265
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 11:05, 20 Lut 2014 Temat postu: Spotkanie |
|
|
Warto pójść na to spotkanie.
Dla mnie to są nowe tematy: budżet rady dzielnicy etc.
I chętnie też zobaczę radę dzielnicy na własne oczy.
Na nowym osiedlu nie mamy wielu bolączek.
Polecam Forum Rozwoju Lublina, (są na facebooku też)
To grupa inżynierów, architektów etc. którzy patrzą na Lublin w innej skali. Tj. w skali całego miasta i w skali kilkudziesięciu lat.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ania z trójki
Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 265
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 14:29, 20 Lut 2014 Temat postu: Np. skerek |
|
|
"Radni lubelskiego klubu PO chcą nowych skwerów. Gdzie powinny powstać ?
Data dodania: 2014-01-15 18:17:07 Ostatnia aktualizacja: 2014-01-15 18:31:10
Kurier Lubelski
MS
Radni miejscy z klubu PO wymienili w środę dziewięć konkretnych miejsc, w których ich zdaniem powinny powstać skwery. Zapewniają, że często są to miejsca wskazane przez samych mieszkańców.
- Wybraliśmy działki znajdujące się na terenie miejskim. Szacowany koszt jednego skweru to 50 do 100 tysięcy złotych - mówi radny Mateusz Zaczyński (PO).
Jako pozytywny wzór do naśladowania radni podali m.in.przykład skweru Tarasa Szewczenki w Lublinie.- Pieniędzy przeznaczonych na ten cel na razie nie ma, ale zobaczymy, czy będzie zainteresowanie społeczne. Jeśli tak, zgłosimy poprawkę do budżetu - obiecuje Wojciech Krakowski, przewodniczący klubu PO w lubelskiej radzie miasta.
Radni zapraszają do współpracy rady dzielnic oraz przysyłania kolejnych propozycji lokalizacji skwerów, na adres [link widoczny dla zalogowanych].
Rady dzielnic chętnie przyjmą dodatkowy zastrzyk gotówki. - Środki z rezerwy celowej na pewno nie powinny być wydawane na skwery, bo jest wiele pilniejszych potrzeb w dzielnicach. Na pewno jednak takie nowe miejsca z ławeczki do spotkań przydałyby się. Jeśli uda się znaleźć dodatkowe pieniądze w budżecie miasta, to chętnie skorzystamy."
za
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ania z trójki
Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 265
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 11:56, 04 Mar 2014 Temat postu: Etapy |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Jeszcze 6 dni czekamy na Państwa opinie w sprawie założeń do lubelskiego modelu Budżetu obywatelskiego
04-03-2014
Do 9 marca czekamy na Państwa opinie dotyczące założeń modelu Budżetu obywatelskiego dla Lublina.
Uwagi można przesyłać na adres [link widoczny dla zalogowanych].
Zakończylismy dwutygodniowy cykl spotkań konsultacyjnych, na których przedstawialiśmy mieszkańcom założenia modelu Budżetu obywatelskiego dla naszego miasta. Dziękujemy za aktywny udział i dużą frekwencję.
Ci z Państwa, którzy nie uczestniczyli w spotkaniach, mają czas do 9 marca na wyrażenie swojej opinii lub zgłoszenie uwagi. Poniżej zamieszczamy prezentację zawierającą główne punkty założeń Budżetu obywatelskiego dla Lublina.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ania z trójki
Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 265
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 9:30, 09 Kwi 2014 Temat postu: Co by tu zrobić |
|
|
o procesie konsultacji z mieszkańcami oraz dyskusjach wewnętrznych koncepcja Budżetu Obywatelskiego w Lublinie jest już gotowa. Kwota przeznaczona na ten cel w 2015 r. wyniesie 10 mln zł, a środki zostaną podzielone na pule dla projektów małych – 5,5 mln zł oraz dużych – 4,5 mln zł. Każdy zgłaszany projekt będzie musiał zdobyć poparcie odpowiednio minimum 20 mieszkańców Lublina w przypadku projektów małych lub 40 w przypadku projektów dużych. Propozycje do Budżetu Obywatelskiego będzie można zgłaszać od 30 maja do 30 czerwca 2014 r.
,,
Budżet Obywatelski w Lublinie będzie realizowany we współpracy z Miejską Biblioteką Publiczną w Lublinie. Wskazane filie biblioteki będą miejscami spotkań i dyskusji o budżecie obywatelskim. Będą także punktami informacyjnymi funkcjonującymi przez cały okres trwania budżetu obywatelskiego oraz będzie można w nich można także zagłosować.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ania z trójki
Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 265
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 12:10, 16 Maj 2014 Temat postu: Spotkania informacyjne skierowanych do mieszkańców naszego m |
|
|
Spotkania informacyjne skierowanych do mieszkańców naszego miasta. Spotkania odbywać się będą w wybranych filiach Miejskiej Biblioteki Publicznej oraz w siedzibie Urzędu Miasta Lublin.
Od najbliższego poniedziałku, 19 maja, będziecie Państwo mogli uzyskac informacje na temat Budżetu obywatelskiego Lublina w punktach informacyjnych w wybranych filiach Miejskiej Biblioteki Publicznej oraz Biurach Obsługi Mieszkańców Urzędu Miasta Lublin.
19 maja 2014 r. o godz. 16 odbędzie się również pierwsze spotkanie informacyjne, podczas którego dowiecie się Państwo jak poprawnie wypełnić wniosek, jakie są najczęściej zadawane pytania i co sprawia wnioskodawcom najwięcej kłopotów. Spotkania będą także okazją do wymiany doświadczeń i nawiązania partnerstwa z osobami o zbieżnych celach.
Zachęcamy również do uczestnictwa w "Maratonie pisania wniosków", który odbędzie się w dwie niedziele: 15 i 22 czerwca, godz. 16-22 w siedzibie Miejskiej Biblioteki Publicznej w Lublinie, przy ulicy Peowiaków 12.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|