|
Forum osiedli Węglina Południowego przy ul. Jana Pawła II Pogaduchy z sąsiadami - Oaza, AZS, Rudnik, Felin, Rzemieślnik Bis, Zipis, Orion, Willowa II, LUK...
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
shine
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 19:53, 25 Cze 2012 Temat postu: ostateczne rozliczenie i usterki tzw. części wspólnych |
|
|
W piatek miał miejsce odbior...podobno wszystko ok, brakuje 3 czy 4 dokumnetów... takie mam wieści z budowy
a zatem przed podpisaniem aktów warto zastanowić się nad nw. sprawami :
1. jak rozliczana będzie energia do chwili podłaczenia lokatorskich liczników (prąd budowlany jest droższy i opłata abonamentowa jest drozsza) i jak zostaną rozliczone opłąty za tzw. cześci wspólne, skoro faktycznie poza osobami robiącymi remonty, z prądu korzystała też budowa (np. z niesprzedanych czy nieodebranych mieszkań ciągnięto prąd do mieszkań, gdzie budowa naprawiałą usterki) i prąd na klatkach, gdzie między innymi przez olewactwo i niefrasobliwość budowy światło włączone było przez 3-4 dni non-stop, podobnie w garazu..któy dodatkowo suszony był czymś na kształt farelki
2. jak z rozliczeniem CO za mieszkanai i cześci wspólne
3. dla mieszkańców budynku A problem skarpy i chodnika, gdzie po deszczach zbiera się i stoi woda
4. garaz przecieka i nie do konca ma ocieplenie stropów, a tam gdzie szybko ocieplano, po deszczach pojawiły się przecieki, podobnie w przypadku instalacji odwadniajacej (chyba) i popękanych stropów, skąd leje sie woda...
5. jak z wywozem śmieci...skoro ma zniknąc kontener ( z którego korzystałą budowa, między innymi Panowie od dachu, któzy ładowali do niego pape lub coś co ją przypominało), nie ma jeszcze wspólnoty i nie ma umowy z firmą, która ma śmiecie wywozić
6. czy klatki schodowe będą jeszcze raz malowane (taką wersję słyszałem ostatnio, teraz cisza na ten temat)? i co z posprzątaniem po budowie (okna, schody, windy), co do ostatniej kwesti (sprzątania), to od znajomych z innej inwestycji oriona wiem, że prawie rok po przewidywanym terminie oddania, nadal trwa niieustanne poprawianie zgłaszanych dawno dawno usterek, między innymi w częściach wspólnych, panuje generalny syf np. na trawnikach (które nie przetrwały 2-3 miesięcy, trawaw uschła) i klatkach (niedoczyszczone posadzki i okna z farby, syf w windach).
7. administrator budynku : dużo determinacji wymagała zmiana administratora wskazanego przez oriona, przez wspólnotę na innej inwestycji ...więc nie dajmy się wrobić, sami zdecydujmy, jaka firma będzie administrować budynkiem, zeby uniknąc bolesnych i trudnych procedor zmiany....
Uwazam, ze trzeba przyjąć jakies wspólne - w miarę możliwości - stanowisko...moze spotkanie większego grona zainteresowanych???????????
czy ktoś ma jakieś pomysły w związku z powyższym??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mala
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 9:19, 26 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Ja jestem za spotkaniem, żeby pewne rzeczy nie umknęły jak się nie upomnimy. Moim zdaniem oddając nam blok powinien być on posprzątany a nie tak jak w obecnym momencie jeden wielki syf...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Slawko1
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 10:53, 26 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
1. Tyle ile zużyłeś tyle płacisz. Rozmawiałem z panem od liczników że na dobrą sprawę to ten prąd budowlany wyjdzie taniej niż komercyjny (zobaczymy). Co do rozliczeń za części wspólne pewnie jakoś to podzielą.
2. Do CO są liczniki.
3. Mieszkam i nie widzę problemu. (jak na osobę która nie mieszka w bloku widzisz bardzo dużo złych rzeczy shine)
4. Byłem wczoraj w garażu, zaczyna to powili wyglądać normalnie. Myślę że jeszcze dwa trzy dni i będzie można parkować.
5. Śmietniki są już na swoich miejscach. I działa to wszystko bardzo dobrze. Jakaś tam firma zabiera śmieci, koszt idzie na to z kwoty tych 1000 zł
6. Ja nie mam zastrzeżeń co do mojej klatki, myślę że je pewnie pomalują tam gdzie będzie to konieczne.
7. Jak udało się zmienić innym to zmienimy i my.
Shine Błagam nie wchodź w dyskusje z moim postem.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mala
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 11:44, 26 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Ja jednak widzę problem z odpływem koło skarpy bo po ostatnich deszczach zebrało się trochę wody a co będzie na jesieni gdzie będzie więcej tych opadów. Chyba lepiej teraz wywalczyć takie rzeczy niż później robić jako wspólnota i płacić za wszystko. Popieram shine, aby zebrać się i walczyć o swoje póki można.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
shine
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 20:45, 26 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
mala : ja też widzę ten problem...a poza tym mysle, ze nie trzeba czekac do jesieni czy zimy, zeby zalewało chodniki...wystarczy zwykł deszcz i problem juz jest
ktos pisał o podjazdach (rozumiem ze chodzi o wózki dzieciece i inwalidzkie) - nic takiego nie jest przewidziane.
slawko1 : nie bede dyskutował z Twoim postem...zwłaszcza po ty "Błagam"...użyję Twojego zwrotu : BEZ KOMENTARZA.......
ale jednak
: skoro jesteś każdego dnia, to dziwi mnie, ze nie widzisz tego, co ja widzę - Twoim zdaniem raz na jakiś czas będąc - prace są pozorowane, minimalne, większosć rzeczy, które są robione na szybko, żeby zdążyć, są później poprawiane albo powinny być poprawiane...patrz : cokoły na dziedzińcu pomiędzy a i b ( są za duże, mają być wyrównywane, ale czy będą???...raczej zostaną takie jakie są), pokrycie dachu ( co kilka dni ekipa smołuje dach na nowo), płytki na balkonach (pogadaj z innymi...u ilu lokatorów wymieniają, bo wilgoć wyłazi), malowanie balkonów ( chyba w całym bloku a i części b) bo elewacja odpada...problemy z elektryką i z systemem oddymiania...mam wymieniać dalej????? a gwarancj leci:)...ale cóz...dopłać za swoją powiększoną kosztem przejść pow. uzyt., za 3 lata sam zapłać ( z funduszu) za przeciekający garaż i odpadajace ocieplenie, za reperacje chodników itd..... i dalej pisz peny na cześć postępu prac i tego jak to jest fajnie...chociaż minęło juz ponad 6 miesięcy od kąd inwestycja powinna byc zakońcozna a Ty nadal nie mas zaktu notarialnego:) aha ..i rzuć okiem na trawniki...moim zdniem po jednym sezonie będą do naprawy:) ale to drobiazg, jakieś 6-7 tys obecnie, zaokrąglając areal, jaki zajmują.... a co do prądu, to możesz byc pewien, ze każdy z lokatorów zapłaci zarówno za swoje jak i wspólne, bo orion to sprytnie rozlicza (tak było na innej inwestycji tego dewelopera, w sąsiedztwie że tak powiem). ten Pan z którym rozmawiałeś nawciskał ci kitu...zadzwoń do zakąłdu energetycznego (ja to zrobiłem jakiś cza stemu) i dowiedz się dokładnie jaka jest różnica...a na marginesie : jest w abonamnecie i w stawce za kwh (prąd budowlany ma wyższy abonamnet o jakieś 50 zł, w zależnosci od grupy taryfowej a jest tanszy o jakies 2-3 gr.....a zatem sumujac, czy na pewno jest korzystniejszy???? i dodam, ze większosc prac, które teraz robi budowa jest opartych na ...Twoim prądzie:) podobnie z suszeniem garazy, niegaszeniem w nich swiateł, niegaszeniem świateł na klatkch i pracach n klatkach, piwnicach i innych częściach wspólnych , nie wyłaczając z tego niesprzedanych lokali uzytkowych i mieszkań:....wiec zastanó sie dobrze co mówią różni "panowie'....
jednym słowem gratuluję dobrego samopoczucia i naiwnosci....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
shine
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 20:47, 26 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
aha i jeszcze jedno slawko 1 : do CO są liczniki...do czesci wspólnych też..a zatem jak budowa wietrzyła w marcu i w lutym budynki od garazu po ostatnie pietra, zeby sie suszyły a w tym czasie grzały grzejjniki międyzinnymi na klatkach...to też za to zapłacisz:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Liga
Dołączył: 16 Mar 2012
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 21:13, 26 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Kompletnie nie rozumiem o czym jest punkt 1 i 2
A kto Cię zmusi do zapłaty za coś czego nie zużyłeś..
Ludzie włączcie myślenie. Właścicielem bloku i wszystkich mieszkań jest developer, zatem developer płaci. Za wszystko. A że sobie osobna umową i podlicznikami uregulował sprawę z lokatorami to inna inszość.
Jak będzie wspólnota, która będzie właścicielem części wspólnych, to wspólnota płaci..
takie to skomplikowane?
Kto wam każe się godzić na administratora wskazanego przez Orion?
Ile razy będziecie ten sam temat wałkować.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mala
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 13:29, 27 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Co do CO to deweloper nie powinien oddać mieszkań w których tynk jest wyschnięty? W takim przypadku nie powinniśmy płacić za ogrzewanie. Czy ktoś orientuje się czy jest na to jakiś przepis?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
shine
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 19:06, 27 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
liga : oczywiscie, ze to oczywista oczywistosc,,, ja mowie o praktyce, ktora miala miejsce na inwestycji oriona, w naszym niedalekim sasiedztwie... i zebys sie nie zdziwil, jak kreatywnie potrafia ksiegowac w orionie.... i polecam lektore protokolu zdawczo-odbiorczego, a takze umowy przedwstepnej, gdzie wyraznie jest napisane, ze za czesci wspolne w kontekscie co i pradu placa lokatorzy....pomimo faktu nie oddania budynku.... a zatem oczywista oczywistosc....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
shine
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 20:48, 01 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
czy ktoś otrzymał rozliczenie za CO i prąd budowlany?
i przy okazji pytania :
1) czy ktos zwrócił uwage na pomieszczenie przy windzie, na poziomie parteru, zamknięte na klucz. co to jest? do kogo należy?
2) czy ktoś zwrócił uwage na gniazdka elektryczne na poziomie -1, przy windzie, z których pobierany jest prąd przez pracowników budowy dokonującyh naprawy usterek ? czy licznik zużycia rozliczany będzie na konto lokatorów czy też budowy????
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
qdziux
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 7:16, 02 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
>1) czy ktos zwrócił uwage na pomieszczenie przy windzie, na poziomie parteru, zamknięte na klucz. co to jest? do kogo należy?
Nie wiem, wygląda na jakieś gospodarcze dla zarządcy?
2) czy ktoś zwrócił uwage na gniazdka elektryczne na poziomie -1, przy windzie, z których pobierany jest prąd przez pracowników budowy dokonującyh naprawy usterek ? czy licznik zużycia rozliczany będzie na konto lokatorów czy też budowy????
Też mnie to zastanawia, kontaktowałeś się w tej sprawie z kimś z firmy o?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
shine
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 12:33, 03 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
pomieszczenie : z o otrzymalem wlasnei taka odpowiedz - dla zarzadcy...a zatem zarzadca powinien placic wspolnocie czynsz za wynajem, czyba, ze nabyl je z oddzielnym prawem wlasnosci....myle sie??
gniazdka : o milczy na ten temat.....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
shine
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 12:34, 03 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
a co do pomieszczenia , to jeszcz ejedno : na poziomi -1 przy wejsiach do garazy, w bud. a tez jest pomieszczenie dla zarzadcy...........wiec o co chodzi??????
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stoks486
Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 12:09, 18 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Witam, z ciekawości chciałem zapytać jak wyszło u was ostateczne rozliczenie? Tzn. ile zapłaciliście za m2 ostatecznie a ile miało być jak kupowaliscie. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
qdziux
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 16:20, 18 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Cena za m2 zawarta na umowie przedwczesnej nie mogła ulec zmianie. A tu chodziło o rozliczenie zaliczki na opłaty za części wspólne etc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|