Forum Forum osiedli Węglina Południowego przy ul. Jana Pawła II Strona Główna Forum osiedli Węglina Południowego przy ul. Jana Pawła II
Pogaduchy z sąsiadami - Oaza, AZS, Rudnik, Felin, Rzemieślnik Bis, Zipis, Orion, Willowa II, LUK...
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

WIADOMOŚCI ZWIĄZANE Z PRZEDŁUŻANIEM JANA PAWŁA II
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum osiedli Węglina Południowego przy ul. Jana Pawła II Strona Główna -> Wszelkie sprawy związane z budową i funkcjonowaniem osiedli
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Administrator
Administrator


Dołączył: 28 Kwi 2007
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 17:40, 12 Cze 2007    Temat postu: WIADOMOŚCI ZWIĄZANE Z PRZEDŁUŻANIEM JANA PAWŁA II

Jana Pawła II do Kraśnickiej

LUBLIN WKRÓTCE ROZPOCZNIE SIĘ POSZUKIWANIE GENERALNEGO WYKONAWCY

Miasto będzie budowało przedłużenie ul. Jan Pawła II do al. Kraśnickiej.
Połączenie ma odciążyć ruch na al. Kraśnickiej. W przyszłości wokół arterii powstanie dzielnica mieszkaniowa dla 35 tys. lublinian.

Przygotowania do inwestycji trwają od czterech lat. – Jesteśmy o krok od rozpoczęcia prac budowlanych. Wykupiliśmy niezbędny grunt pod zrealizowanie arterii, mamy projekt oraz pozwolenie na budowę. Jeszcze w maju rozpoczniemy poszukiwania wykonawcy – zapowiada Marek Młynarczyk, z-ca dyr. Wydz. Strategii i Rozwoju UM Lublin.
Młynarczyk zakłada, że roboty przy budowie nowej drogi mogą ruszyć już w czasie tegorocznych wakacji. – Na początek będą obejmowały prace ziemne, wybranie koryta pod nową jezdnię, roboty przy wykonaniu towarzyszącej infrastruktury – precyzuje.
Jana Pawła II ma przebiegać wzdłuż os. Poręba. Z al. Kraśnicką będzie się łączyć przed ul. Raszyńską. Łącznie do wybudowania jest 2,4 km jezdni. – Będzie wykonana w takim samym standardzie, jak istniejący obecnie fragment Jana Pawła II: dwujezdniowa arteria, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Powstanie również ścieżka rowerowa – opisuje Młynarczyk.
Inwestycja już pochłonęła 8,4 mln zł. Były to głównie wydatki na wykup gruntów. W tym roku z kasy samorządu trafi na roboty drogowe kolejnych 5 mln zł. Potrzeba jeszcze 25-30 mln zł. Samorząd liczy na wsparcie finansowe z funduszy unijnych. Może chodzić o dofinansowanie nawet w wysokości 85 proc. Jeśli Lublin zdobędzie fundusze wspólnotowe, a są na to duże szanse, to pierwsze auta pojadą nowym połączeniem nawet na początku 2009 r.
– To połączenie jest potrzebne miastu jak powietrze – podkreśla Elżbieta Mącik, miejski inspektor planowania przestrzennego. I natychmiast wyjaśnia: – Odciąży ruch na al. Kraśnickiej, która jest już na granicy przepustowości. Otworzymy nowe połączenie dla jadących od strony Kraśnika na razie do centrum miasta, a w przyszłości, po przedłużeniu ul. Krańcowej, również na kierunku z Zamościem i Chełmem.
Nowy odcinek Jana Pawła II ma być też główną arterią dla dzielnicy Węglinek. Będzie ona połączona m.in. z ulicami Raszyńską i Bursztynową.

– Powstanie drogi otworzy pod inwestycje, głównie mieszkaniowe, teren między al. Kraśnicką a linią kolejową – informuje Elżbieta Mącik.
Łącznie chodzi o ok. 250 ha gruntów. Teren został po połowie podzielony pod budownictwo wielo- i jednorodzinne. Powstanie tam osiedle, które będzie zamieszkiwać 30-35 tys. osób, czyli wielkości LSM.
Artykuł z Kuriera Lubelskiego


Przedłużą bez pieniędzy

Pod koniec lata ruszy budowa nowego odcinka ul. Jana Pawła II od osiedla Poręba do al. Kraśnickiej.

A pieniędzy na to nie ma. W tegorocznym budżecie na ten cel jest tylko 5 mln złotych. Ratusz liczy, że za budowę zapłaci... wykonawca.
W tym tygodniu Ratusz ma ogłosić przetarg na budowę arterii. Jeśli wszystko pójdzie sprawnie, to roboty zaczną się na przełomie lipca i sierpnia. Potrwają około półtora roku. Do zrobienia jest 2400 m nowej dwupasmówki. Jej koszt szacowany jest wstępnie na 30-35 milionów złotych. Ale to i tak optymistyczne wyliczenia, bo koszty budowy dróg stale idą w górę.
Tymczasem w tegorocznym budżecie miasta na przedłużenie ul. Jana Pawła II jest tylko 5 milionów złotych. I tylko tyle dostanie w tym roku firma, która podejmie się budowy. Taka suma wystarczy w najlepszym wypadku na niwelację terenu i budowę podziemnych instalacji. - Chyba, że wykonawca sam wyłoży pieniądze licząc na to, że oddamy mu je w przyszłym roku - mówi Marek Młynarczyk, zastępca dyrektora Wydziału Strategii i Rozwoju w Urzędzie Miasta.

Tak było w przypadku "ślimaków” łączących Wiadukt Poniatowskiego i al. Solidarności. Drogi zjazdowe oraz tunel w ciągu ul. Północnej będą gotowe jeszcze tego lata, chociaż na tę budowę drogowcy mają czas do jesieni przyszłego roku. Firma sama wyłożyła kasę na materiały i robociznę, nie oglądając się na zapłatę od miasta. - Wykonawca uznał, że to mu się bardziej opłaci - stwierdza Młynarczyk. - Bo z miesiąca na miesiąc drożeją materiały potrzebne do budowy dróg, a i robotnicy mają coraz większe wymagania płacowe. I firmie bardziej opłaci się skredytować budowę, niż narażać się na rosnące koszty, w sytuacji, gdy wie, że za roboty nie dostanie sumy większej niż ta, którą zadeklarowała przystępując do przetargu - dodaje. Jest też szansa, że pod koniec roku w budżecie miasta znajdą się wolne pieniądze, które będzie można przeznaczyć na budowę ul. Jana Pawła II.
* Więcej dobrych połączeń
Do nowego odcinka ul. Jana Pawła II prowadzić będą dwie dodatkowe drogi, usprawniające dojazd do osiedli Poręba i Świt. Ratusz przymierza się do przedłużenia ul. Roztocze. Jej nowy odcinek miałby prowadzić od pętli autobusowe przy ul. Wielkopolskiej do ul. Jana Pawła II. Z drugiej strony powstanie ul. Wiadukt, która pobiegnie łukiem na tyłach os. Poręba do doliny znajdującej się poniżej torów kolejowych na Warszawę.
Artykuł z Dziennika Wschodniego


Bliżej przedłużenia ul. Jana Pawła II



Miasto jest o krok od zakończenia procesu pozyskiwania gruntów pod przedłużenie ul. Jana Pawła II do al. Kraśnickiej. Prywatny właściciel, który nie chciał sprzedać ziemi potrzebnej pod budowę części skrzyżowania, zgodził się na zamianę gruntów. Transakcją zajmą się radni na jutrzejszej sesji. Roboty przy nowej arterii mogą ruszyć jeszcze latem.

– Zgoda radnych sfinalizuje proces pozyskiwania terenu pod budowę nowego połączenia – mówi Andrzej Jedziniak, dyrektor Wydziału Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami UM Lublin.
– Grunty, które obecnie chcemy pozyskać, są potrzebne, aby wykonać pełny układ skrzyżowania z al. Kraśnicką, czyli wyjazdu po przeciwnej stronie nowej al. Jana Pawła II. Takie są zalecenia drogowców, mimo że ta część skrzyżowania na razie pozostanie martwa i nie będzie wpuszczany na nią ruch pojazdów.
Obecny właściciel gruntów potrzebnych pod część skrzyżowania nie chciał ich sprzedać. Zgodził się, gdy miasto zaproponowało wymianę działek. Chodzi o 680 mkw.
Pod przedłużenie ul. Jana Pawła II gmina wykupiła łącznie ok. 8 ha ziemi. Kosztowało to miejską kasę prawie 6,5 mln zł.
– Płaciliśmy nieco ponad 80 złotych za metr kwadratowy – przyznaje Jedziniak.
Ul. Jana Pawła II ma przebiegać wzdłuż os. Poręba. Z al. Kraśnicką będzie się łączyć przed ul. Raszyńską. Łącznie do wybudowania jest 2,4 km jezdni. Połączenie ma być gotowe w 2009 r.
Roboty przy budowie nowej arterii mają ruszyć jeszcze latem. Miasto zarezerwowało na nie w tym roku 5 mln zł. Do dokończenia prac potrzeba będzie jeszcze 25-30 mln zł. Samorząd stara się o pozyskanie na ten cel środków z funduszy unijnych.
Arteria ma odciążyć ruch na al. Kraśnickiej i otworzyć nowe połączenie dla jadących od strony Kraśnika do centrum miasta, a w przyszłości, po przedłużeniu ul. Krańcowej, również w kierunku Zamościa i Chełma.
Powstanie drogi otworzy pod inwestycje, głównie budownictwo mieszkaniowe, teren między al. Kraśnicką a linią kolejową. Będzie mogło tam powstać osiedle dla 30-35 tys. osób.
Artykuł z Kuriera Lubelskiego


Dojście polną drogą? (fragment)

Kiedy ul. Jana Pawła przedłużona zostanie do al. Kraśnickiej? – pytają miasto spółdzielnie i deweloperzy, którzy kupili tam działki mieszkaniowe. A bez przedłużenia „papieskiej” drogi stawianie domów nie ma sensu.
Miasto zaplanowało budowę, aby odciążyć ul. Orkana, a także odblokować tereny budowlane od osiedla Poręba aż do ul. Kraśnickiej.
Inwestorzy kilka razy spotykali się z urzędnikami. Zapewniono ich, że budowa ruszy najpóźniej wiosną 2007 roku. Ale ostatnie informacje o tym, że budowa może ulec znacznemu opóźnieniu, bardzo ich zaniepokoiły. – Będziemy budować, jak będą pieniądze – mówi Stanisław Fic, zastępca prezydenta Lublina. – Wszyscy chcą budować, a to przy ul. Związkowej, a to ul. Poligonowej i innych. Ale miasto ma taki budżet, jaki ma.
A w nim na przedłużenia ul. Jana Pawła II zaplanowano zaledwie 5 mln zł, choć inwestycja szacowana jest na 30 mln. – Możemy przerobić znacznie więcej niż mamy – mówi Marek Młynarczyk, zastępca dyrektora Wydziału Strategii i Rozwoju UM Lublin. – Jest już pozwolenie na budowę i przygotowujemy się do ogłoszenia przetargu.
A teraz trzeba tylko skutecznie pozyskać środki unijne, bo samorząd inwestycji nie podoła. I o skuteczność tego pozyskiwania najbardziej drżą inwestorzy i przyszli mieszkańcy.
Nowa Jana Pawła będzie dwujezdniowa, a każda jezdnia będzie się składać z dwóch pasów ruchu o szerokości 3,5 metra każdy. Wzdłuż ulicy będą od razu układane ścieżka rowerowa i chodnik dla pieszych. Projekt przewiduje też budowę zjazdów na pobliskie osiedla.
Z nowej części drogi można będzie zjechać w stronę Poręby ul. Agatową, a w stronę Świtu ul. Roztocze. Ostatnią drogą zjazdową będzie ul. Gęsia. Poprowadzi w stronę nowych terenów budowlanych przed samym skrzyżowaniem z Al. Kraśnicką.

Sebastian Pawlak
Źródło: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Administrator dnia Czw 9:48, 27 Mar 2008, w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
n4zgul



Dołączył: 14 Cze 2007
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 19:37, 14 Cze 2007    Temat postu:

no nieźle Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Administrator
Administrator


Dołączył: 28 Kwi 2007
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 11:54, 03 Lip 2007    Temat postu:

Ogłoszenie o zamówieniu

Osoba
Data
27/06/2007 S121 Wspólnoty Europejskie – Zamówienia na roboty budowlane – Procedura ograniczona

I. II. III. IV. VI.

PL-Lublin: Roboty w zakresie budowy podwyższonych autostrad

2007/S 121-148117

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU

Roboty budowlane

SEKCJA I: INSTYTUCJA ZAMAWIAJĄCA

I.1) NAZWA, ADRESY I PUNKTY KONTAKTOWE:
Gmina Miasto Lublin, Pl. Łokietka 1, Do wiadomości Waldemar Szulc, Maria Mikulska, Iwona Wieżel, PL-20-950 Lublin. Tel. +48 81 443 51 45. E-mail [link widoczny dla zalogowanych]. Faks +48 81 443 57 77.


SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OPIS
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą:
Budowa ul. Jana Pawła II od istniejących wiaduktów do al. Kraśnickiej oraz budowa skrzyżowania ul. Jana Pawła II z al. Kraśnicką w Lublinie.
II.1.2) Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostaw lub świadczenia usług:
Roboty budowlane.
Wykonanie.
Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych: Miasto Lublin.
II.1.3) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego.
II.1.4) Informacje na temat umowy ramowej:
II.1.5) Krótki opis zamówienia lub zakupu(ów):
Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: A) budowa ul. Jana Pawła II od istniejących wiaduktów do al. Kraśnickiej w Lublinie: 1. roboty drogowe, 2. budowę kanalizacji deszczowej, 3. budowę oświetlenia drogowego, 4. przebudowę linii WN, SN i NN, B) budowa skrzyżowania ul. Jana Pawła II z al. Kraśnicką w Lublinie: 1. roboty drogowe, 2. budowę kanalizacji deszczowej, 3. przebudowę sieci wodociągowej, 4. przebudowę gazociągu ś/c, 5. budowę oświetlenia drogowego, 6. przebudowę linii napowietrznej 110 kV dwutorowej, 7. budowę sieci telekomunikacyjnej, C) przywrócenie terenu w rejonie prowadzonych robót do stanu pierwotnego, D) obsługę geodezyjną prowadzonych robót w liniach regulujących własności, E) inwentaryzację powykonawczą obejmującej także inwentaryzację organizacji ruchu. Zamawiający dopuszcza powierzenie podwykonawcom wykonanie robót w zakresie robót sieciowych.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45233131, 45231000, 45232400, 45231300, 45316110, 45232310, 45231220.
II.1.7) Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA):
Nie.
II.1.Cool Podział na części:
Nie.
II.1.9) Dopuszcza się składanie ofert wariantowych:
Nie.
II.2) WIELKOŚĆ LUB ZAKRES ZAMÓWIENIA
II.2.1) Całkowita wielkość lub zakres:
Szacunkowa wartość bez VAT: 8 601 459,95 EUR.
II.2.2) Opcje:
Nie.
II.3) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN REALIZACJI:
Zakończenie: 31.10.2010.

Źródło: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Administrator
Administrator


Dołączył: 28 Kwi 2007
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 13:15, 05 Lip 2007    Temat postu:

Szeroka arteria i nowe osiedle

UL. JANA PAWŁA II ZOSTANIE POCIĄGNIĘTA AŻ DO AL. KRAŚNICKIEJ
PRZEDŁUŻENIE UL. JANA PAWŁA II

PRZEDŁUŻENIE UL. JANA PAWŁA II

Miasto ruszyło z pracami przy jednej z największych inwestycji drogowych. Chodzi o przedłużenie ul. Jana Pawła II do al. Kraśnickiej. Trasa może być oddana kierowcom do użytku już nawet za dwa lata. Wokół nowej ulicy powstanie osiedle mieszkaniowe wielkości LSM, czyli dla 35-40 tys. osób.

Po czterech latach przygotowań do powstania przedłużenia Jana Pawła II do al. Kraśnickiej magistrat ogłosił przetarg na wyłonienie wykonawcy tej inwestycji.



– Procedury przetargowe potrwają dwa, trzy miesiące. Z robotami będziemy mogli wejść nawet już we wrześniu, oczywiście pod warunkiem, że wszystko będzie przebiegało bez opóźnień związanych np. z odwołaniami oferentów – poinformował wczoraj Marek Młynarczyk, z-ca dyr. Wydz. Inwestycji UM Lublin.

Tegoroczne prace mają objąć wykonanie tzw. infrastruktury głębokiej, czyli budowę sieci wodociągowych, kanalizacyjnych, energetycznych, czyli pełnego uzbrojenia terenu. Prawdopodobnie ruszą też pracę ziemne przy samej arterii, w grę wchodzi tzw. wybranie koryta pod przyszłe połączenie.

Jana Pawła II ma przebiegać wzdłuż os. Poręba oraz os. Świt. Z al. Kraśnicką będzie się łączyć na wysokości salonów samochodowych Volvo oraz Kia. Łącznie do wybudowania jest 2,4 kilometra jezdni.

– Będzie wykonana w takim samym standardzie jak istniejący obecnie fragment Jana Pawła II: dwujezdniowa arteria, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Powstanie również ścieżka rowerowa – wylicza Młynarczyk.

Inwestycja pochłonęła do tej pory ok. 8 mln zł. Wykup samych gruntów pod przedłużenie Jana Pawła II kosztował miejską kasę 6,5 mln zł. A to dopiero początek prawdziwych wydatków.

– Kosztorys mówi o nakładach rzędu 35 mln zł, ale przy galopujących cenach materiałów budowlanych nie wykluczamy, że realne wydatki sięgną 40 mln zł – szacował Młynarczyk.

W tym roku miasto na budowę przedłużenia Jana Pawła II zarezerwowało 5 mln zł. W kolejnych latach samorząd liczy na wsparcie finansowe z funduszy unijnych. Może chodzić o dofinansowanie nawet w wysokości 85 proc.

– Jeśli zdobędziemy fundusze wspólnotowe, a mamy na to duże szanse, to pierwsze auta pojadą nowym odcinkiem Jana Pawła II nawet w połowie 2009 roku – twierdzi Młynarczyk. I dodaje, że nowe połączenie jest niezbędne dla miasta: – Odciąży ruch na al. Kraśnickiej, która jest już na granicy przepustowości. Otworzymy nowe połączenie dla jadących od strony Kraśnika na razie do centrum miasta, a w przyszłości, po przedłużeniu ul. Krańcowej również w kierunku Zamościa i Chełma.

To nie jedyna korzyść, którą przyniesie powstanie nowej arterii. Pomiędzy linią kolejową a al. Kraśnicką utworzone zostaną w ten sposób duże tereny pod inwestycje mieszkaniowe. Łącznie chodzi o 250 hektarów gruntów. Będą przeznaczone pod zabudowę wielo- i jednorodzinną. Miejscy urbaniści oceniają, że powstanie tu osiedle mieszkaniowe dla 35-40 tysięcy lublinian.
Żródło: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nikt z nikad
Gość





PostWysłany: Czw 11:16, 27 Wrz 2007    Temat postu:

Witam,

Czy nikt nie wie jaka jest aktualna sytuacja zwiazana z przedluzaniem JP2?
Wg poprzednich informacji przedluzanie mialo sie rozpoczac jeszcze w wakacje 2007, mamy juz jesien a zadnych prac nie widac. Ktos wie co sie dzieje?

pozdrawiam,
nzn
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Administrator
Administrator


Dołączył: 28 Kwi 2007
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 8:36, 24 Paź 2007    Temat postu:

Gęsia - ulicą niezgody

Utwardzanie - do niedawna żużlowo-żwirowej - ulicy Gęsiej w Lublinie - stało się przyczyną sporego zamieszania.

Mieszkańcy: Niech nam spółdzielnia zapłaci za teren zajęty pod drogę. Spółdzielnia: Za to, że wam robimy prezent?! Miasto: Mieszkańcom nic do terenu
- Jako pełnoprawni właściciele, nie wyrażamy na to zgody - twierdzą mieszkańcy okolicznych posesji. - Mamy wszystkie pozwolenia - zapewnia spółdzielnia mieszkaniowa.
Prace rozpoczęły się kilka tygodni temu.
- Musieliśmy utwardzić drogę płytami żelbetowymi. W pobliżu powstanie kilkaset nowych mieszkań. Chodzi o wygodny dojazd na budowę - tłumaczy Sławomir Podolski, prezes zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej "Oaza”. I zapewnia, że wszystko odbywa się zgodnie z prawem. Jego zdaniem, właściciele przylegających do ul. Gęsiej nieruchomości tylko na tym skorzystają. Za darmo dostaną porządną, równą drogę.
Ale część mieszkańców ulicy jest innego zdania.
- Droga należy do nas, nie do zasobów miasta. Powstała kosztem pomniejszenia naszych posesji - twierdzą. - Przed rozpoczęciem robót, władze spółdzielni powinny zapytać o pozwolenie albo wykupić od nas grunt.
Pisemne zażalenie mieszkańców Gęsiej trafiło już do lubelskiego Ratusza. "Wprowadzenie ciężkiego sprzętu budowlanego na drogę szerokości miejscami jedynie dwóch metrów może stanowić zagrożenie dla zdrowia i życia korzystających z niej osób, drzew i budynków” - napisali mieszkańcy ulicy.
Pracownicy Ratusza biorą jednak stronę spółdzielni.
- Z zapisów ewidencji gruntów jasno wynika, że Gęsia należy do zasobów miasta. Dlatego "Oaza” dostała zgodę na utwardzenie drogi - informuje Eugeniusz Janicki, dyrektor Wydziału Dróg i Mostów.
- To prawda - potwierdza Joanna Gajek, zastępca dyrektora Wydziału Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami. - Jeśli mieszkańcy Gęsiej posiadają dokumenty, z których wynika, że ulica jest ich własnością, proszę, żeby je nam przedstawili - dodaje. I powołuje się na ustawę z dnia 13 października 1998 r. - "Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną”.
Artykuł 73 tej ustawy mówi: "Nieruchomości pozostające w dniu 31 grudnia 1998 r. we władaniu Skarbu Państwa lub jednostek samorządu terytorialnego, niestanowiące ich własności, a zajęte pod drogi publiczne, z dniem 1 stycznia 1999 r. stają się z mocy prawa własnością Skarbu Państwa lub właściwych jednostek samorządu terytorialnego za odszkodowaniem”. Możliwe więc, że tak się właśnie stało ze sporną ulicą Gęsią.
- Do końca 2005 r. właściciele mogli się ubiegać o odszkodowanie za działki zajęte pod ulice. Jeśli ktoś tego nie zrobił, to już nie nasz problem - tłumaczy urzędniczka.
Do sprawy wrócimy.

Źródło: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Administrator dnia Czw 14:13, 25 Paź 2007, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Administrator
Administrator


Dołączył: 28 Kwi 2007
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 14:11, 25 Paź 2007    Temat postu:

Pasmo nieudanych inwestycji

KOLEJNE MIEJSKIE BUDOWY IDĄ W ODSTAWKĘ. RADNI ZAJMĄ SIĘ TYM NA DZISIEJSZEJ SESJI

Miasto już po raz drugi po wakacjach musi gruntownie poprawić swoje plany inwestycyjne na 2007 rok. Z tegorocznego harmonogramu wypadają m.in. przedłużenie ul. Jana Pawła II do al. Kraśnickiej,przebudowa ul. Lipowej czy przygotowania do budowy ul. Poligonowej do granic miasta.
Sprawą przesunięć budżetowych zajmą się dzisiaj na sesji miejscy radni.

– Przygotowana przez prezydenta propozycja wzbudza wśród radnych, i to wszystkich ugrupowań, bardzo duże kontrowersje. Debata nad przyczynami tych zmian będzie na pewno bardzo gorąca – przyznaje Piotr Kowalczyk, przewodniczący klubu Prawa i Sprawiedliwości w Radzie Miasta Lublin.

Z listy tegorocznych inwestycji spada przebudowa ul. Lipowej od Krakowskiego Przedmieścia do ul. Okopowej (z zarezerwowanego 1 mln zł zostaje na ten cel 10 tys. zł), przebudowa 3 Maja i Radziwiłłowskiej wraz ze skrzyżowaniem tych ulic (pierwotnie miało trafić na to zadanie 3 mln zł, pozostało niecałe 300 tys. zł). Znaczące cięcia czekają wydatki na przedłużenie ul. Jana Pawła do al. Kraśnickiej (z 5 mln zł do 1,1 mln zł). W czasową odstawkę idzie budowa ul. Poligonowej do granic miasta (spadek nakładów z 600 do 100 tys. zł).

– Władze miasta tłumaczą te zmiany przedłużającymi się procedurami przetargowymi lub opóźnieniami w przygotowaniu dokumentacji projektowej. Zażądamy szczegółowych wyjaśnień w tej sprawie – zapowiada Kowalczyk.

Nie ruszy też np. budowa krytej pływalni przy Szkole Podstawowej nr 23 przy ul. Podzamcze.

– Będziemy bronić propozycji prezydenta – zapowiada Dariusz Piątek, szef klubu Platformy Obywatelskiej. – Sytuacja w zakresie miejskich inwestycji jest jednak niepokojąca. Dalsze zmiany w tej kluczowej dla miasta sferze działalności mogą doprowadzić do totalnej kompromitacji władz miasta. Już wiosną ostrzegałem przed kłopotami, jakie mogą pojawić się w realizacji planów inwestycyjnych, ale wtedy nikt mnie nie słuchał.

„Zaoszczędzone” pieniądze trafią m.in. na wiadukt Poniatowskiego (dodatkowe 3,1 mln zł), czy Trasę Zieloną (plus 1,2 mln zł). Na dodatkowe samorządowe wsparcie w tym roku może też liczyć MPK. Komunalny przewoźnik otrzyma z kasy miasta 25,8 mln zł, co pozwoli pokryć straty spółki za okres od lipca 2005 do grudnia 2006 r. Kolejne 5 mln zł trafi z kasy Lublina na lotnisko w Świdniku.

Sprawa niezrealizowanych w tym roku ratuszowych inwestycji była w ubiegłym tygodniu wykorzystana w rozgrywce przedwyborczej.

Sięgnęli po nią działacze PiS, aby skrytykować nieudolność PO w rządzeniu Lublinem.

– Takie są prawa kampanii wyborczej. Teraz wracamy do normalnej pracy w samorządzie, koalicja PiS i PO jest niezagrożona – twierdzi Piotr Dreher, przewodniczący Rady Miasta z PiS.

Źródło: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Administrator
Administrator


Dołączył: 28 Kwi 2007
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 11:23, 15 Lis 2007    Temat postu:

Drogowe nowości 2008 r. (fragment)

Zakończy się przebudowa ronda na Klinie, ruszy przedłużanie ul. Jana Pawła II i Krańcowej.

Zaczną się też prace przy budowie arterii, która połączy ul. Głuską z Metalurgiczną. Między innymi te inwestycje trafiły do projektu przyszłorocznego budżetu miasta. Teraz dokument trafi do radnych, którzy zadecydują o ostatecznym kształcie listy przyszłorocznych wydatków.

Jana Pawła II
Tu drogowcy zabiorą się za budowę nowego odcinka dwupasmówki, który ma biec od pętli autobusowej na os. Poręba aż do al. Kraśnickiej. Prace potrwają dłużej, niż rok, dlatego na przejazd nową drogą trzeba będzie nieco poczekać. Równocześnie z przedłużeniem ul. Jana Pawła II mają się też rozpocząć prace przy budowie nowej ulicy o roboczej nazwie ul. Wiadukt. Zacznie się w tym miejscu, gdzie teraz kończy się asfalt na Jana Pawła II i będzie skręcać łukiem w lewo w stronę doliny przy torach kolejowych. Jezdnia będzie biec wzdłuż os. Poręba.


Źródło: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Administrator
Administrator


Dołączył: 28 Kwi 2007
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 13:44, 11 Lut 2008    Temat postu:

Wycinka pod skrzyżowanie



Ruszyły prace związane z przedłużeniem ul. Jana Pawła II do al. Kraśnickiej. Na razie jest to wycinka drzew rosnących wzdłuż trasy wylotowej na Kraśnik, w miejscu planowanego skrzyżowania z przedłużoną ulicą.

Jeśli pogoda pozwoli, to na plac budowy wkrótce wjedzie cięższy sprzęt. Zaplanowana na ponad dwa lata inwestycja obejmuje wybudowanie przedłużenia ul. Jana Pawła II od wiaduktów na Porębie aż do skrzyżowania z al. Kraśnicką.

W tym roku na inwestycję miasto przeznaczy 12,5 mln zł.

Źródło: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Administrator dnia Pon 13:47, 11 Lut 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Administrator
Administrator


Dołączył: 28 Kwi 2007
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 9:29, 03 Mar 2008    Temat postu:

Wycinka pod skrzyżowanie (fragment)

"... – Chcemy wreszcie oddać do użytku fragment miejskiej obwodnicy, łączący al. Kraśnicką z al. Witosa – mówi Waldemar Szulc, inspektor z Wydziału Inwestycji UM Lublin. – Dlatego też nie tylko przedłużamy ul. Jana Pawła II i łączymy ul. Krańcową z ul. Kunickiego, ale również przygotowujemy dokumentację na brakujący odcinek, od ul. Kunickiego do ul. Wrotkowskiej. Po wybudowaniu całości będziemy mogli przejechać z jednego na drugi koniec miasta z ominięciem centrum."
"... 4. ul. Jana Pawła II, budowa przedłużenia do al. Kraśnickiej. Prace już ruszyły i w tym roku pochłoną 12,5 mln zł z zaplanowanych 40 mln zł. Zakończenie 31 października 2010 roku."

Źródło: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Administrator dnia Czw 9:43, 27 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Administrator
Administrator


Dołączył: 28 Kwi 2007
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 16:25, 17 Mar 2008    Temat postu:

Za dwa lata mniejsze korki na Czubach

Po dwa pasy w każdą stronę i ścieżka rowerowa - tak ma wyglądać nowy odcinek łączący al. Jana Pawła II z al. Kraśnicką. Jego budowa już ruszyła.



- Zgodnie z umową wykonawca ma czas do końca października 2010 roku. Jeśli jednak pozyskamy dofinansowanie unijne, inwestycję uda się zakończyć wcześniej - mówi Marek Młynarczyk, zastępca dyrektora wydziału inwestycji w lubelskim ratuszu.
Przedłużenie Jana Pawła II, o długości prawie 2,5 km, ma biec wzdłuż dzisiejszej ul. Gęsiej i połączyć Czuby z trasą wylotową na Kraśnik. To ważna inwestycja m.in. ze względu na nowo powstające osiedle w tamtym rejonie Lublina.
Kierowcy będą korzystać z dwóch pasów ruchu w każdą stronę, a rowerzyści ze ścieżki rowerowej biegnącej obok ulicy. Plany zakładają również budowę trzech sygnalizacji świetlnych na tym odcinku. Pierwsze światła powstaną na razie na skrzyżowaniu Kraśnickiej z Jana Pawła, w przyszłości staną również na skrzyżowaniu z osiedlową ulicą Roztocze i ulicą Wiadukt. Ta ostatnia to na razie polna droga pomiędzy ogródkami działkowymi. Ratusz już teraz przymierza się do jej rozbudowy, podobnie jak do przedłużenia ul. Roztocze. - Plany są już właściwie na ukończeniu, więc być może te inwestycje powstaną jednocześnie. Zależy to od tego, czy radni będą chcieli dać na ten cel pieniądze - dodaje Młynarczyk.
Przedłużenie Jana Pawła będzie kosztowało miasto 40 mln zł.
Źródło: Gazeta Wyborcza Lublin

Źródło: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Administrator dnia Czw 13:56, 05 Cze 2008, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Administrator
Administrator


Dołączył: 28 Kwi 2007
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 13:58, 05 Cze 2008    Temat postu:

Które ulice (nie)będą remontowane (fragment)

"... Jana Pawła II
Dodatkowe 7,4 miliona złotych ma trafić na budowę nowego odcinka ul. Jana Pawła II, który pobiegnie od pętli autobusowej przy os. Poręba do al. Kraśnickiej.
- Dzięki temu będziemy mogli przejechać tym odcinkiem jeszcze tej jesieni - zapowiada Marek Młynarczyk, zastępca dyrektora Wydziału Inwestycji w Urzędzie Miasta. Wykonawca chce jak najszybciej uporać się z zadaniem, bo materiały budowlane stale drożeją. Jeśli wszystko pójdzie dobrze, to już w październiku drogowcy wpuszczą nas na drogę. Będziemy jeździć po przedostatniej warstwie asfaltu, wierzchnia by się pojawiła wiosną."

Źródło: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Administrator
Administrator


Dołączył: 28 Kwi 2007
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 8:43, 10 Cze 2008    Temat postu:

Jeszcze w tym roku będzie nowa trasa

WIDAĆ JUŻ PRZEDŁUŻENIE UL. JANA PAWŁA II DO AL. KRAŚNICKIEJ

POJEDZIEMY JESIENIĄ? Z ziemi wyłonił się zarys jednej nitki przedłużenia ul. Jana Pawła II, którą być może pojedziemy jeszcze przed zimą.

Drogowcy mówią, że jeszcze w tym roku można będzie przejechać przedłużoną ul. Jana Pawła II do al. Kraśnickiej.
Nowa trasa ma mieć 2400 metrów długości. Obecnie na większej jej części trwają prace przy budowie kanalizacji deszczowej. Szczególnie ważnym miejscem do wykonania, wymagającym dużych prac podziemnych, jest rejon planowanego ronda na zbiegu przedłużonej ul. Jana Pawła II z al. Kraśnicką.
Budowę prowadzi konsorcjum złożone z czterech firm, którego liderem jest Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych w Lublinie. Każda z nich robi swój fragment i każdy z nich jest w innym stopniu zaawansowany.

– Mieliśmy do wykonania mało prac związanych z kanalizacją deszczową i dlatego jako pierwsi ułożyliśmy na swoim odcinku krawężniki –mówi Dariusz Figiel z Komunalnego Przedsiębiorstwa Robót Drogowych. – Jedna nitka jest gotowa i w przyszłym tygodniu zaczniemy prace przy układaniu dolnych warstw asfaltu.

Budowa przedłużenia miała zakończyć się w przyszłym roku, ale są duże szanse, że jeszcze w tym roku kierowcy będą mogli skorzystać z nowej trasy. Władze miasta przygotowały bowiem korektę budżetu Lublina. Na budowę przedłużenia ul. Jana Pawła II miałoby trafić dodatkowe 7,4 mln zł. Drogowcy chcą zrobić jak najwięcej, tak, by można było zacząć jeździć. Na przyszły rok zostałoby ułożenie wierzchniej warstwy asfaltu i najprawdopodobniej chodników oraz barier energochłonnych.

Źródło: [link widoczny dla zalogowanych]


Zmiany w budżecie zatwierdzone

Lubelscy rajcy przyjęli przygotowaną przez magistrat korektę budżetu Lublina.
Miasto obcięło wydatki na kilka inwestycji drogowych. Do „zamrażarki” trafiła m.in. przebudowa skrzyżowania ulic 3 Maj i Radziwiłłowskiej. Z 2 mln zł wydatki spadają do 500 tys. zł, czyli czterokrotnie. To za przyczyną przeciągających się uzgodnień dotyczących koncepcji drogowej.
Odwleka się też przebudowa ul. Grygowej, zamiast 4 mln zł, trafi na ten cel 500 tys. zł. Z 5 do 2 mln zł spadają wydatki na roboty przy rondzie na klinie i ul. Fabrycznej.
Natomiast przyśpieszone zostaną np. roboty przy przedłużeniu ul. Jana Pawła II (dodatkowe 7,4 mln zł) czy węzła Poniatowskiego (plus 2,6 mln zł). Wiadukt uda się w tym roku skończyć, a przedłużoną ul. Jana Pawła II dojechać do al. Kraśnickiej

Źródło: [link widoczny dla zalogowanych]

Pojedziemy po równej nawierzchni


W sobotę oddana do użytku zostanie część skrzyżowania ul. Jana Pawła II z al. Kraśnicką.
Po nowym asfalcie przejadą kierowcy zmierzający al. Kraśnicką od granic miasta w kierunku pętli trolejbusowej. W stronę Kraśnika będziemy jeździć po staremu.
Wczoraj na świeżej nawierzchni drogowcy malowali poziome oznakowania.
Drogowcy zapowiadają, że prace zakończą do 15 października.
Najprawdopodobniej tego dnia otwarty dla ruchu zostanie cały, liczący 2,5 km nowy odcinek ul. Jana Pawła II od al. Kraśnickiej do os. Poręba.
Wiosną droga zostanie na pewien czas zamknięta, żeby drogowcy mogli ułożyć ostatnią, wierzchnią warstwę asfaltu.

Źródło: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Administrator dnia Wto 9:52, 12 Sie 2008, w całości zmieniany 8 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Administrator
Administrator


Dołączył: 28 Kwi 2007
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 12:37, 08 Wrz 2008    Temat postu:

Na stronie: [link widoczny dla zalogowanych] znajduje się fotorelacja z dnia 07-09-2008 pod tytułem "Lublin budowa ul. Jana Pawła II od ul. Szafirowej do al. Kraśnickiej"

Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Administrator dnia Pon 12:39, 08 Wrz 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mikeb



Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 10:31, 12 Wrz 2008    Temat postu:

Super, mam nadzieję że OAZA dotrzyma terminu realizacji I etapu (III kw 2009) bo ulica już jest i - przede wszystkim że cena za m2 nie pójdzie w górę (jak poszła w stosunku do pierwszej umowy)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum osiedli Węglina Południowego przy ul. Jana Pawła II Strona Główna -> Wszelkie sprawy związane z budową i funkcjonowaniem osiedli Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin